چگونه صحبت در مورد رابطه جنسی را شروع کنیم؟

چگونه صحبت در مورد رابطه جنسی را شروع کنیم؟

۲۴ اردیبهشت، ۱۳۹۹    متخصص دروا

آیا تا به حال در مورد خواسته‌ها و تمایلات جنسی خود با همسر یا شریک جنسی خود گفتگو گرده اید! برای زوجینی که رابطه جنسی خود را از مدتها پیش شروع کرده اند و یا در شروع یک رابطه هستند، گفتگو در مورد مسائل جنسی و تمایلات طرفین بخش مهمی از رابطه را شکل می‌دهد. متاسفانه صحبت کردن در این رابطه در بسیاری از نقاط دنیا همچنان تابو محسوب می‌شود.

عدم آگاهی از تمایلات و خواسته‌های جنسی باعث می‌شود بسیاری از افراد در اولین رابطه جنسی خود غافلگیر شده و این موضوع می‌تواند تاثیر مخربی بر روی روابط آینده آنها بگذارد. همچنین ممکن است افراد اطلاعات خود را از کانال ها و مراجع غیر علمی بدست آورند که خود منجر به مشکلات بیشتر و ایجاد فاصله بین زوجین می‌شود.

گفتگو در مورد تمایلات جنسی بخش مهم و غیر قابل انکار یک رابطه جنسی مطلوب محسوب می‌شود. بسیاری از درمان گران جنسی، معتقدند که صحبت در مورد تمایلات جنسی بسیاری از مشکلات بین زوج‎ها را برطرف و از ایجاد سوء تفاهم و جدایی عاطفی پیشگیری می‌کند. صحبت کردن در مورد خواسته‌ها و تمایلات جنسی یک مهارت ارتباطی محسوب می‌شود، پس قبل از شروع رابطه آنرا بیاموزید.

اگر از صحبت کردن در مورد تمایلات جنسی و خواسته‌های خود با همسر یا شریک جنسی تان طفره می‌روید، انتظار یک رابطه لذت بخش و مطلوب را نداشته باشید

چگونه علایق و خواسته‌های جنسی خود را مطرح کنیم؟

معمولا گفتگو در مورد چگونگی شروع رابطه جنسی، نحوه لمس بدن، تفاوت‌ها و حتی خیال پردازی‌های جنسی برای طرفین کار آسانی نیست. باید بدانید که خواسته ها و تمایلات جنسی طیف وسیعی دارند و از فردی به فرد دیگر متفاوت اند. ممکن است شما دارای تمایلات یا خواسته‌هایی باشید که حتی به ذهن طرف مقابل خطور نکند.  افراد ممکن است در مورد تمایلات و خواسته‌هایی که تا به حال نشنیده اند، غافلگیر شوند یا دچار تغییر در تمایلات جنسی خود شوند. برقراری رابطه جنسی صمیمی نیازمند ایجاد حس اعتماد و اعتماد به نفس است. 

قبل از شروع رابطه جنسی باید نسبت به تمایلات خود و شریک جنسی تان آگاهی کسب کنید. همچنین باید بدانید که چه فعالیت‌هایی در شما ایجاد راحتی یا حس ناخوشایند می‌کنند. به خاطر داشته باشید که همیشه امکان تغییر نظر در مورد تمایلات جنسی وجود دارد، این بدین معنی است که علاقمند بودن یا نبودن به نوعی از رابطه می‌تواند در طول رابطه تغییر کند. بنابراین همیشه باب گفتگو در مورد تمایلات جنسی خود و شریک جنسی تان را باز بگذارید.

اگر نگران هستید که تمایلات جنسی مورد نظر شما، ممکن است از نظر جسمی یا جنسی برای شما یا شریک جنسی تان خطرناک باشد می‌توانید با مشاورین دروا در این مورد به صورت رایگان مشورت کنید

4 موردی که در رابطه جنسی باید راجع به آن صحبت کنیم!

گفتگو و مکالمات صمیمی بین زوجین تنها برای لذت بردن نیستند، موضوعات مهمی در این رابطه وجود دارد که باید در حین گفتگو به آنها پرداخته شود. این موارد شامل:

  • سلامت جنسی
  • میزان (تعداد) برقراری رابطه جنسی
  • چگونگی کشف ناشناخته ها در مورد تمایلات جنسی
  • چگونگی درک تفاوت‌ها در تمایلات جنسی و نحوه کنار آمدن با آن

صحبت در مورد موضوعات ذکر شده در بالا، به پایه ریزی روابط بهتر بین شما و شریک جنسی تان کمک می‌کند. هر چقدر که با یکدیگر بیشتر آشنا شوید و چیزهای جدید و ناشناخته را با هم کشف کنید، احتمال رسیدن به نقطه نظر مشترک بیشتر می‌شود. همچنین این گفتگو به روشن شدن وضعیت سلامتی به ویژه از نظر عفونت‌های آمیزشی و نحوه ی پیشگیری از بارداری کمک شایانی می‌کند. بحث در مورد سلامتی جنسی با فردی که قصد برقراری رابطه جنسی دارید، ممکن است در ابتدا ناخوشایند باشد. 

درخواست انجام آزمایش ممکن است کمی تهاجمی به نظر برسد، به ویژه اگر قبل از اینکه فرصتی برای شناخت یکدیگر داشته باشید مطرح شود، اما باید بدونید که عدم گفتگو عواقب جدی تری به دنبال دارد.

بسیاری از افراد در مورد ابتلا خود به عفونت‌های آمیزشی بی اطلاع هستند و از اینرو می‌توانند آنرا به شریک جنسی خود منتقل کنند. ویروس پاپیلومای انسانی HPV (برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله HPV یا زگیل تناسلی را مطالعه کنید) در کمین تمام افرادی که از نظر جنسی فعال اند است. همچنین عفونت کلامیدیا شانس ناباروری در زنان و عفونت پروستات در مردان را افزایش می‌دهد. 

آگاهی از سلامت جنسی، اضطراب‌های مربوط به بیماری‌های آمیزشی را در زوجین کاهش می‌دهد. از شریک زندگی خود بخواهید در انجام آزمایش و به اشتراک گذاری نتایج شما را همراهی کند، بهتر است برای از بین بردن تردید وی، شما در انجام آزمایش و نشان دادن آن پیش قدم شوید.

آگاهی از وضعیت سلامت جنسی حق طبیعی طرفین است، پس با حفظ احترام و به دور از سوء گیری در این مورد صحبت کنید

چگونه در مورد تعداد دفعات برقراری رابطه جنسی با همسرمان صحبت کنیم؟

رابطه جنسی سالم نیازمند ارتباط موثر بین همسران است. توجه به نیازهای خود و شریک جنسی تان بسیار اهمیت دارد. بهتر است در مورد آنچه که نیاز شماست صحبت کنید و همیشه باب گفتگو در مورد خواسته‎ها و نیازهای جنسی‌تان را باز بگذارید، هر دو طرف باید در بیان تمایلات خود آزاد باشند. 

در صورت تمایل هر یک از زوجین به برقراری رابطه جنسی کمتر می‌توانید بر روی سایر ویژگی‌های خود و شریک جنسی‌تان تمرکز کنید. همچنین می‌توانید به سایر علایق شریک جنسی خود توجه کنید و یک فعالیت جدید یا شیوه‌ی جدید برای ملاقات یکدیگر شکل دهید تا هر دوی شما از آن لذت ببرید.

درخواست برای تعداد دفعات کم یا زیاد رابطه جنسی می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد. صحبت در مورد تمایلات جنسی باید به راحتی و صریح صورت بگیرد، زیرا در نهایت منجر به لذت می‌شود. اما به دلیل آنکه اغلب افراد از قضاوت شدن توسط شریک جنسی خود می‌ترسند، معمولا در مورد تمایلات و خیال پردازی‌های (فانتزی) جنسی خود با هم صحبت نمی‌کنند.

برخی افراد فکر می‌کنند که اگر رابطه جنسی زیادی بخواهند ممکن است به آنها برچسب بیش از حد جنسی بودن زده شود، برخی دیگر نگران هستند که اگر رابطه کمتری بخواهند ممکن است به شریک جنسی خود این حس را القا کنند که او در رابطه موفق عمل نمی‌کند. در مورد نگرانی‌های خود صحبت کنید، گفتگوی دو طرفه در مورد رابطه جنسی، راه حل مناسبی برای برطرف کردن نگرانی‌های شماست.

همیشه به یاد داشته باشید که برقراری رابطه جنسی باید با رضایت کامل هر دو طرف باشد. حتی داشتن رابطه طولانی مدت با فرد به این معنی نیست که همیشه برای برقرای رابطه رضایت وجود دارد. اگر از طرف شریک جنسی خود برای برقراری رابطه جنسی تحت فشار یا اجبار قرار بگیرید یا به نحوه ی که دوست ندارید رابطه برقرار کنید، این موضوع می‌تواند سبب ایجاد اضطراب و دلسردی در رابطه جنسی شود. در این مورد حتما با شریک جنسی خود صحبت کنید و در صورت نیاز از مشاوره کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید رابطه جنسی باید با رضایت هر دو طرف باشد و هیچ گونه فشار یا اجبار در برقراری رابطه جنسی مجاز نیست

 

چگونه با تفاوت‌ها در تمایلات جنسی برخورد کنیم؟

برخورد محترمانه با خواسته‌های جنسی اساس شکل گیری رابطه است. احترام شکاف بین افراد را برطرف می‌کند. اما گاهی اوقات به ویژه در اوایل رابطه که شناخت کافی بدست نیامده، تشخیص وجود احترام بین طرفین کار دشواری است. برای مثال اگر شریک جنسی شما از انجام آزمایش مربوط به عفونت آمیزشی یا نشان دادن جواب آزمایش خودداری می‌کند، ممکن است نوعی بی احترامی غیر کلامی محسوب شود.

وجود اختلاف در هر رابطه‌ای امری طبیعی است و بنابراین نباید اختلافات و تفاوت‌ها منجر به تصمیمات خصمانه در رابطه شود. وجود اختلاف در یک رابطه‌ی طولانی مدت نباید منجر به جدایی و اتمام رابطه شود. در این موارد با هم صحبت کنید و سعی کنید کمی عمیق تر و بدون سوء گیری به مسئله خود نگاه کنید و برای پیدا کردن راه حل با هم تلاش کنید.

اگر به درستی و با آرامش در مورد خواسته‌های خود با شریک جنسی تان صحبت کنید و همچنین گوش شنوا برای شنیدن نظرات طرف مقابل داشته باشید، تفاوت ها معمولا نمی‌توانند باعث بروز اختلافات جدی بین شما شوند. برای یافتن شادی و لذت بردن در کنار یکدیگر سازش را بیاموزید. سازش به معنی چشم پوشی از خواسته‌های خود و تن دادن بی چون چرا به خواسته های طرف مقابل نیست، بلکه به معنی آن است که ذهن و روح خود را برای شنیدن و لمس کردن تفاوت‌ها باز بگذارید.

نکات پیشنهادی

1. گفتگو در مورد خواسته‌ها و تمایلات جنسی یک مهارت اکتسابی است پس حتما یاد بگیرید

2. آگاهی از تمایلات جنسی اساس شروع رابطه جنسی است 

3. قبل از شروع رابطه جنسی حتما از آناتومی و کارکرد اندام تناسلی خود و شریک جنسی تان  مطلع شوید

4. بدون سوء گیری شنونده خوبی برای شنیدن خواسته‌های همسر خود باشید

5. حتما قبل از شروع رابطه جنسی از سلامت جنسی خود و شریک جنسی تان اطمینان حاصل کنید

6. رضایت کامل طرفین در برقراری رابطه جنسی و همچنین چگونگی انجام رابطه، شرط اساسی است

7. هرگونه فشار یا اجبار برای برقراری رابطه جنسی مجاز نیست 

8. برای کشف ناشناخته‌ها و علایق یکدیگر کنجکاوی به خرج دهید

9. هر دو شریک جنسی باید در رابطه منعطف باشند

10. حتما در مورد نگرانی‌ها یا عدم راحتی در رابطه با شریک جنسی خود گفتگو کنید

منابع
نظر شما چیست؟
نظر جدید
نام ، ایمیل در مرورگر برای نظر دوباره ذخیره شود.